Translate

18 ago. 2010

Dreaming of tornadoes
Forces of nature. Nature calling. Chaos.

http://www.meteored.com/ram/numero31/curso/Fotos%20para%20web/meteo/tornado1web.jpg

Le veo en la distancia. Se está acercando. Siento su poder. Es hermoso, grandioso. Le respeto, pero no le temo. Porque sé lo que tengo que hacer. Cierro todas las puertas y ventanas. Si es necesario las reparo con cuerdas o tablones. Le digo a la gente dónde quedarse y les ato a algo seguro si es necesario. Me quedo de pie, mirándole. Le veo acercarse. Siento cómo me reta. Todo se tambalea. Continúa girando y girando, soplando y soplando. Pero no puede destruir el edificio. Me lanza cosas. Vuelan y rompen las ventanas. La gente grita, están asustados. Yo no. Al final, se aleja. Estamos a salvo.

Este es mi sueño recurrente y lo que siento mientras ocurre. El edificio y la gente (siempre alguien que conozco) pueden variar, pero es esencialmente el mismo.

http://www.alertatierra.com/imag/Tornados/imag/Tornados.%20Acerca%20de%20los%20Tornados/Tornado%203.jpg

I see it. In the far. It is approaching. I feel its power. It's breathtaking. I respect it, but not fear it. Because I know what to do. I lock all windows and doors. If I can't close them I repair them with planks or ropes. I tell people where to stay, and tie them to something safe if needed. I keep standing, looking at it. I see it coming closer. I feel it defying. Everything shakes. It keeps spinning and spinning, blowing and blowing. But it cannot destroy the building. It throws things at me. They fly and break the windows. People scream, they are scared. I'm not. And in the end, it leaves. We are safe.

This is my recurring dream and what I feel during it. The building and the people (always someone I know) may vary, but it is almost essentially the same.


NOAA Photo Library Image - wea00206
Oldest known photograph of a tornado
Image ID: wea00206, NOAA's National Weather Service (NWS) Collection
Location: South Dakota, 22 miles southwest of Howard
Photo Date: 1884 August 28

Pin It

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...